
Ja ja je ziet ze wel eens rijden, de gepimpte auto's.
Ze zijn verlaagd en hebben een enorm toespoor (banden staan naar binnen gericht) op veel te brede banden.
Wat er natuurlijk voor zorgt dat ze met 3 km/h over een drempel heen moeten!
Foto: telegraaf.nl
Een muziek installatie waar de hardrockband Megadeath niet bovenuit komt.
Hoezo gehoorschade?
En dan niet te vergeten de regenpijp (uitlaat) die eronder zit. Wat uiteraard ook een klassiek lawaai geeft.
O ja en niet te vergeten de spoiler: dat ding wat er voor zorgt dat de auto meer downforce krijgt.
Hmmm alsof je dat merkt met 130 km/h.
Het bovengenoemde is wat de niet autoliefhebbers zien en vaak gebruiken als excuus om "de jeugd" weer eens te vertellen dat het anders moet.
Ze zijn verlaagd en hebben een enorm toespoor (banden staan naar binnen gericht) op veel te brede banden.
Wat er natuurlijk voor zorgt dat ze met 3 km/h over een drempel heen moeten!
Foto: telegraaf.nl
Een muziek installatie waar de hardrockband Megadeath niet bovenuit komt.
Hoezo gehoorschade?
En dan niet te vergeten de regenpijp (uitlaat) die eronder zit. Wat uiteraard ook een klassiek lawaai geeft.
O ja en niet te vergeten de spoiler: dat ding wat er voor zorgt dat de auto meer downforce krijgt.
Hmmm alsof je dat merkt met 130 km/h.
Het bovengenoemde is wat de niet autoliefhebbers zien en vaak gebruiken als excuus om "de jeugd" weer eens te vertellen dat het anders moet.
Mag dat allemaal wel?

Voor wat de regelgeving betreft is het niet allemaal zo simpel als het lijkt.
Laat ik een paar voorbeelden geven.
Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.
Let dus goed op. Denk bij verkeersdeelnemers ook eens aan de bromfietsers en motorrijders.
Dan heb je opeens een scheermes achter op je auto i.p.v een spoiler.
Laat ik een paar voorbeelden geven.
- Als eerste geeft Dhr. Koos Spee ( verkeersexpert bij blik op de weg) aan dat als je niks aan je auto doet je ook niet in de problemen komt. ( ziet je orginele citroën AX er ook super stoer uit)
- Toespoor: Dit zorgt voor een betere wegligging, dit wordt met name gebruikt op het circuit. In het verkeer zorgt dit ervoor dat de banden hard slijten aan de binnenkant. Ze mogen niet meer dan 3 cm uitsteken buiten de carrosserie.
- Verlaagde auto: Het ziet er mooi uit ( dit is een persoonlijke mening) En in de wet staat er geen minimale bodemvrijheid. Wel een maximale hoogte van 4 meter. Mocht het nu zo zijn dat je het verkeer ophoudt omdat je schuin over een drempel moet, kan je alsnog in de problemen komen d.m.v. artikel 5 WvW. ( geen gevaar of hinder opleveren aan het verkeer)
- Harde muziek: Zolang andere mensen hier geen last van hebben is er geen probleem. Waar je wel een bekeuring voor kan krijgen is voor geluidshinder voor omwonende/omgeving. Dit staat in de Apv ( algemene plaatselijke verordening)
- Uitlaat: In het kentekenregister staan de waardes die maximaal gegeven mogen worden. Je kan dit ook zelf controleren op de RDW site. Mocht je nu 3 Db boven je toegestane maximum zitten kost het je 180 euries!
- Spoiler: Pas hier mee op! Er volgt nu een stukje wet tekst
Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.
Let dus goed op. Denk bij verkeersdeelnemers ook eens aan de bromfietsers en motorrijders.
Dan heb je opeens een scheermes achter op je auto i.p.v een spoiler.
Gevolgen
Hou rekening met elkaar en wees zuinig op elkaar en laat iedereen zijn hobby uitvoeren!
Hoe vreemd die ook in andermans ogen mag zijn.
Hoe vreemd die ook in andermans ogen mag zijn.
Mijn drie vragen aan jou.
- Wat heb jij aan je auto of bromfiets veranderd zodat jij hem mooier vindt
- Waarom pimp jij je voertuig
- Ben jij of ken jij iemand die anderen wilt helpen bij het pimpen?
Laat het weten in het commentaarveld hieronder
Als je een bijdrage leest die waardevol is voor jou. Laat het weten
Zo kunnen we elkaar helpen met de kennis die we hebben.
Ik zeg........go for it!
Als cadeau deze keer iets speciaals.
Reclame maken doe ik hier niet graag, vandaar dat ik je een persoonlijke mail stuur met het adres van mijn bandenspecialist (deze specialist geeft echt onafhankelijk advies voor jou rijstijl)
Bestel jij je banden? krijg je van mij 5,- korting per band!
Dus reageer!
Zo kunnen we elkaar helpen met de kennis die we hebben.
Ik zeg........go for it!
Als cadeau deze keer iets speciaals.
Reclame maken doe ik hier niet graag, vandaar dat ik je een persoonlijke mail stuur met het adres van mijn bandenspecialist (deze specialist geeft echt onafhankelijk advies voor jou rijstijl)
Bestel jij je banden? krijg je van mij 5,- korting per band!
Dus reageer!
Op jouw veilige kilometers,
Anesti.
PS. Deel dit artikel met je facebook vrienden en op Linkedin. Zodat ook de mensen in jouw netwerk hiervan kunnen profiteren.
Anesti.
PS. Deel dit artikel met je facebook vrienden en op Linkedin. Zodat ook de mensen in jouw netwerk hiervan kunnen profiteren.